Rozhovor s Annou Marešovou, designérkou a zakladatelkou značky Whoop de doo
Anna Marešová, známá česká produktová designérka, inspirativní žena a zakladatelka vlastní značky intimních pomůcek Whoop·de·doo. S Anničkou jsme se potkaly poprvé před několika lety na festivalu mini, kde měla stánek hned vedle nás a představovala své Venušiny kuličky. Už tenkrát jsme věděly, že jednou budeme chtít mít její krásné produkty i u nás v portfoliu. Máme velkou radost, že od ledna 2024 si u nás můžete koupit právě její ikonické Venušiny kuličky nebo menstruační kalíšky.
Prvně jsme se potkaly na festivalu mini (červen 2021), jak dlouho v té době Whoop·de·doo fungovalo?
Whoop·de·doo mělo premiéru na podzim 2013, takže v tu dobu bylo na světě už 8 let. Toto letí.
Z jakého popudu jste začala zrovna tento projekt? Proč zrovna ženská intimita?
Byla to moje diplomka a na téma mě navedl můj spolužák Jirka. Už tenkrát se mu líbil můj design (jako bakalářku jsem dělala tramvaj pro Prahu) a mě to téma přišlo velmi nosné a hlavně jsem sama cítila, že by bylo dobré do intimity vnést vkus a eleganci. Netušila jsem, že se tomuto tématu budu věnovat další roky, a že dokonce založím svoji firmu a budu vyrábět. A stále se ukazuje, kolik podtémat do ženské intimity patří. Až mám někdy pocit, že to je bezedné.
Jste nejenom talentovanou designérkou, ale i produkční. Jak zvládáte balancovat mezi 2 určitě časově náročnými profesemi?
Myslím, že těch profesí je ještě mnohem víc. Tím, že jsem začala zcela od nuly a měla jen externisty, bylo potřeba, abych alespoň částečně rozuměla všem procesům a profesím. Ze začátku jsem balila i objednávky i produkty. Někde mám dokonce fotky, jak jsem zavalená prvními balíčky ☺. Mám jednu vlastnost, která může být dobrá, ale nesmí to být na dlouho. Baví mě totiž skoro jakákoliv činnost. Nějaká samozřejmě víc, a nějaká mi taky jde trochu líp, ale když to takhle děláte dlouho, zjistíte, že co vám pekelně nejde, je delegování. A to jsem se učila opravdu hooodně dlouho. A velmi se těším, až se mi podaří firmu překlopit do módu, že se budu moc z větší části věnovat kreativním a strategickým věcem.
Z jiných rozhovorů víme, že jste bojovala s pocitem vyhoření, máte nyní, když jste to tak pěkně zvládla, nějaké tipy, jak tomu předcházet / se s tím vyrovnat?
Myslím, že to je spíš proces, který trvá. Vyhoření taky nezačne ze dne na den. A dostat se z toho může trvat stejně dlouho ne-li déle. Nemám nějaký zázračný recept nebo pilulku na vyhoření. Základem je změnit priority a opravdu se zastavit. U mě to byla ještě jedna věc – dát sebe na první místo a starat se o sebe. O tělo a zároveň i o psychiku a udělat si z toho běžnou věc. Také je důležité dávat energii tam, odkud jí můžete taky dostat zpět. Jinak se vám stane, co mně, vybijou se vám baterky a dobít už nejdou. Mně ten ozdravný proces teď trvá tři roky. To, jak se cítím teď a předtím je nesrovnatelné.
My jsme v Made for Moms na všechno dvě. Vy jste na podnikání sama, máte nějakého mentora/známého, který je Vaší vrbou a pomáhá Vám s těžkými rozhodnutími?
No je to tak, na ta rozhodnutí jsem sama, ale už jsem si zvykla, možná natolik, že už si snad ani nedokážu představit, že by někdo rozhodoval místo mě.
Mám různé lidi na různé věci. A každá konzultace je pro mě skvělá. Myslím, že i to moje vyhoření souviselo s tím, že jsem na všechnu tíhu sama. Teď ale tu tíhu necítím, a tak se mi rozhoduje o poznání líp, i když je o dost těžší situace, co se týče ekonomiky země, což moje firma velmi citelně pocítila. Takže je evidentní, že dobře vyladěná psychika umí zázraky.
Nedávno jste dosáhla pro mnoho žen velký milník – 40. narozeniny? Změnilo Vás to nějak nebo věk neřešíte?
No mám pocit, že od té 40. jsem paradoxně přestala ten věk tolik řešit.
Ale obecně mám pocit, že svůj věk řeším tak od 16 let…tenkrát mi přišlo, že jsem na všechno už stará. Hlavně začínat nějaký sport. Když o tom teď přemýšlím, možná to by to způsobeno tím, že od pěti let jsem dělala sportovní gymnastiku a tam jste kolem 16 let už skoro opravdu staří.
Jaký je váš nejoblíbenější produkt a proč?
Jak kdy, mám ráda všechny naše produkty. Ale kuličky mi připadají top, jednak proto, že pomáhají ženám po zdravotní stránce a pak, že motivují ženy, aby o sebe pečovaly.
Plánujete nějaké novinky?
Plánuju☺ Nechte se překvapit.
Plánujete rozšířit distribuci do zahraničí? (víme, že už jste mimo ČR, ale svět je velký)
Plánujeme, ale není to úplně snadné, v květnu jedeme na veletrh do Barcelony, tak jsem moc zvědavá na reakce potencionálních distributorů.
V čem jsou vaše produkty výjimečné?
Myslím, že v tom, že byly navrženy ženou pro ženy, se záměrem, aby se s nimi ženy cítily dobře.
A taky design, je to o vzhledu, ale i o funkci. Každý produkt jsme poctivě vyvíjeli a testovali, ať už se jedná o kalíšek nebo vibrátor. Ten má ještě další vychytávky v podobě tří motorů a flexibility.
Všechny produkty mají sametový povrch a jsou celo silikonové. Žádný potažený plast. A také dohlížíme na výrobu. Výrobní proces u všech produktů probíhá v Česku, a tak je jasné, že cena není naše konkurenční položka☺ Ale věřím, že se to vyplatí koupit si kvalitní produkt a myslím, že důkazem jsou i reakce našich zákaznic. A přiznávám, že to je pro mě taky ta největší odměna, když přijde třeba email s tím, že máme nejlepší kalíšek na světě, který fakt funguje.
Máte nějaký sen, který si chcete splnit? Pracovní / cestovatelský?
Mám spíš souhrn takových menších snů a dohromady to dává jeden velký sen, což je žít život takový jaký chci a mezi lidmi, se kterými mi je dobře.
Moc děkujeme Anničce za inspirativní rozhovor a přejeme, ať jí její expanze do zahraničí a plnění jejích snů vyjde na 1!